fbpx

Adverteren op LinkedIn

Een mooie tool voor een gericht bereik

Al heel lang is het mogelijk om te adverteren op social media. Dat is natuurlijk voor veel bedrijven handig en het kan je zeker goede resultaten opleveren, zeker wanneer je je advertentie goed inricht en de juiste doelgroep bepaalt. Maar wat ik eigenlijk minstens zo belangrijk vind is dat je advertentie goede inhoud heeft en je doelgroep aanspreekt.

Het adverteren op LinkedIn is echter niet voor iedereen geschikt. Ten eerste is de prijs per click een stuk hoger dan bij andere platformen. Dat maakt het al snel minder interessant voor een aantal bedrijven. Ten tweede is niet elke boodschap op zijn plek binnen LinkedIn. Maar werk je B2B of ben je op zoek naar nieuwe medewerkers, dan ben je op LinkedIn Ads wél op het goede adres. Dit platform richt zich op professionals. En de advertentiemogelijkheden, bijvoorbeeld in de doelgroep-keuze, zijn daarop ingericht. Daarom motiveert LinkedIn je om jouw profiel volledig in te vullen, met zoveel mogelijk informatie over jezelf. Handig voor je netwerk, maar deze data gebruiken ze natuurlijk ook om advertenties te verkopen 😉

Een kleine tip; wil je je doelgroep bereiken, maar minder betalen per click? Kies voor ‘job function’ en ‘job seniority’ van de mensen die je wilt bereiken in plaats van te kiezen voor ‘job titels’ bij het targeten van je advertentie, dan betaal je een stuk minder per resultaat.

Adverteren op social media kan absoluut helpen met het bereiken van je doelgroep. Maar adverteer niet alles. Denk aan je social media strategie, wie je doelgroep en wat je boodschap is, en wat je met je advertentie wilt bereiken.

Mijn advies? Als je gaat adverteren op LinkedIn, selecteer de juiste opties om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. En kom je er niet uit? Ik help je graag!

Dit zijn enkele van onze projecten:

Van de Gruiter